Přeskočit na obsah

O NÁS / VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY


1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1 Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti mezi vámi jako kupujícím (zákazníkem) a námi jako prodávajícím (provozovatelem e-shopu yellowdog.cz) při uzavírání kupních smluv na zboží nabízené prostřednictvím tohoto internetového obchodu.

1.2 Provozovatel e-shopu:
FOLLOW YELLOW s.r.o.
Korandova 219/7, Hodkovičky, 147 00 Praha 4
IČO: 17235642
DIČ: CZ17235642

Zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou:
C 368689

E-mail: shop@yellowdog.cz
Telefon: (+420) 732 717 275

1.3 Tyto podmínky platí pro všechny nákupy uskutečněné na webových stránkách e-shopu yellowdog.cz.

1.4 Zákazníkem může být:

  • Spotřebitel (B2C) - fyzická osoba, která nejedná při nákupu zboží od podnikatele v rámci své podnikatelské činnosti.
  • Podnikatel (B2B) - podnikající právnická osoba, nebo fyzická osoba která jedná při nákupu v rámci své podnikatelské činnosti. Pokud zákon rozlišuje mezi jednotlivými druhy firem, bude to v příslušné části podmínek výslovně uvedeno.

1.5 V případech, kdy se práva a povinnosti liší podle toho, zda je kupující Spotřebitel (B2C) nebo Podnikatel (B2B), je to v těchto podmínkách výslovně uvedeno.

 

2. INFORMACE O ZBOŽÍ

2.1 E-shop yellowdog.cz nabízí produkty ve čtyřech základních stavech:

  • Nový
  • Předváděcí
  • Repasovaný
  • Nerepasovaný

Celkem rozlišujeme šest možných kondičních stavů produktů, na základě jejich fyzického stavu a znaků opotřebení.

Jednotlivé kondiční skupiny A, B, C a D odpovídají následujícím stavům produktu a hvězdičkovému hodnocení:

Kondiční skupina Stav produktu Hvězdičkové hodnocení
A Nový ⭑⭑⭑⭑⭑
A Předváděcí ⭑⭑⭑⭑⭑
A Repasovaný ⭑⭑⭑⭑⭒
B Repasovaný ⭑⭑⭑⭒⭒
C Repasovaný ⭑⭑⭒⭒⭒
D Nerepasovaný ⭑⭒⭒⭒⭒


2.2 Pro rychlou orientaci definujeme KONDICI 
produktů jako kombinaci kondiční skupiny, stavu produktu a hvězdičkového hodnocení podle následujícího vzorce:

Kondiční skupina | Stav produktu | Hvězdičkové hodnocení


Příklad zápisu: Produkt v kondiční skupině "A" ve stavu "Repasovaný":

A | Repasovaný | ⭑⭑⭑⭑⭒


Seznam všech kondičních stavů:

  1. A | Nový | ⭑⭑⭑⭑⭑
  2. A | Předváděcí | ⭑⭑⭑⭑⭑
  3. A | Repasovaný | ⭑⭑⭑⭑⭒
  4. B | Repasovaný | ⭑⭑⭑⭒⭒
  5. C | Repasovaný | ⭑⭑⭒⭒⭒
  6. D | Nerepasovaný | ⭑⭒⭒⭒⭒

Kondice každého produktu je vždy jasně označena v detailu produktu v záložce s názvem ▸ KONDICE.

 

2.3 CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY

2.3.1 A | Nový | ⭑⭑⭑⭑⭑

Zcela nový, nerozbalený produkt v originálním balení. Bez jakýchkoliv znaků opotřebení, včetně originálního příslušenství.

MOŽNÉ ZNAKY OPOTŘEBENÍ

Produkty zařazené do kondiční skupiny A | Nový | ⭑⭑⭑⭑⭑ mohou nést některé z níže uvedených znaků opotřebení, které jsou charakteristické pro tuto kondiční skupinu produktů.

  • Žádné

2.3.2 A | Předváděcí | ⭑⭑⭑⭑⭑

Téměř nový produkt, který byl vystaven v showroomu nebo krátce testován. Plně funkční, bez jakýchkoliv znaků opotřebení. Může být dodáván v náhradním balení.

MOŽNÉ ZNAKY OPOTŘEBENÍ

Produkty zařazené do kondiční skupiny A | Předváděcí | ⭑⭑⭑⭑⭑ mohou nést některé z níže uvedených znaků opotřebení, které jsou charakteristické pro tuto kondiční skupinu produktů.

  • Žádné

2.3.3 A | Repasovaný | ⭑⭑⭑⭑⭒

Plně funkční repasovaný produkt s žádnými nebo minimálními znaky opotřebení, které nemají vliv na jeho funkci ani výkon.

MOŽNÉ ZNAKY OPOTŘEBENÍ

Produkty zařazené do kondiční skupiny A | Repasovaný | ⭑⭑⭑⭑⭒ mohou nést některé z níže uvedených znaků opotřebení, které jsou charakteristické pro tuto kondiční skupinu produktů.

NOTEBOOK, CHROMEBOOK, 2-IN-1, MACBOOK

  • Žádné nebo mikroskopické škrábance na displeji (při zapnutí neviditelné)
  • Žádné nebo nepatrné oleštění kláves a touchpadu
  • Žádné nebo nepatrné oděrky na víku displeje
  • Žádná nebo mírná nekonzistence barvy na víku displeje
  • Žádné nebo drobné oděrky na šasi
  • Žádné nebo nepatrně oleštěné hrany
  • Možný volnější nebo tužší chod pantů
  • Žádné nebo mírné škrábance v okolí konektorů

DESKTOP, MAC MINI, MAC PRO

  • Žádné nebo mikroskopické škrábance na skříni
  • Žádné nebo mikroskopické škrábance v okolí konektorů na předním panelu
  • Žádné nebo mikroskopické škrábance v okolí konektorů na zadním panelu

ALL IN ONE, IMAC, MONITOR

  • Žádné nebo mikroskopické škrábance na displeji (při zapnutí neviditelné)
  • Žádné nebo nepatrné oděrky na zadní straně displeje
  • Žádné nebo drobné oděrky na stojanu displeje
  • Žádné nebo nepatrně odřené hrany displeje
  • Žádné nebo mírné škrábance v okolí konektorů

TELEFON, TABLET

  • Žádné nebo mikroskopické škrábance na displeji (při zapnutí neviditelné)
  • Žádné nebo nepatrné oděrky na zadní straně
  • Žádné nebo nepatrně oleštěné hrany
  • Žádné nebo mírné škrábance v okolí konektorů

2.3.4 B | Repasovaný | ⭑⭑⭑⭒⭒

Plně funkční repasovaný produkt s viditelnějšími znaky opotřebení, které nemají vliv na jeho funkci ani výkon.

MOŽNÉ ZNAKY OPOTŘEBENÍ

Produkty zařazené do kondiční skupiny B | Repasovaný | ⭑⭑⭑⭒⭒ mohou nést některé z níže uvedených znaků opotřebení, které jsou charakteristické pro tuto kondiční skupinu produktů.

NOTEBOOK, CHROMEBOOK, 2-IN-1, MACBOOK

  • Možná degradace soft-touch povrchové vrstvy (mírná lepivost)
  • Mírné škrábance na displeji (při zapnutí neviditelné)
  • Drobné otlaky klávesnice na displeji (při zapnutí neviditelné)
  • Matnější místa na displeji (při zapnutí neviditelné)
  • Oleštění kláves a touchpadu
  • Oděrky na víku displeje
  • Nekonzistence barvy na víku displeje
  • Oděrky na šasi
  • Oleštění hran - může zasahovat i dále od kraje
  • Volnější nebo tužší chod pantů
  • Škrábance v okolí konektorů

DESKTOP, MAC MINI, MAC PRO

  • Možná barevná nekonzistence na povrchu skříně
  • Oděrky na skříni
  • Škrábance v okolí konektorů na předním panelu
  • Škrábance v okolí konektorů na zadním panelu
  • Možné mírné promáčknutí na jednom i více místech na skříni

ALL IN ONE, IMAC, MONITOR

  • Mírné škrábance na displeji (při zapnutí neviditelné)
  • Matnější místa na displeji (při zapnutí neviditelné)
  • Oděrky na zadní straně displeje
  • Oděrky na stojanu displeje
  • Odřené hrany displeje - mohou zasahovat i dále od kraje
  • Volnější nebo tužší chod pantu mezi displejem a stojanem
  • Škrábance v okolí konektorů

TELEFON, TABLET

  • Mikroskopické škrábance na displeji (při zapnutí neviditelné)
  • Matnější místa na displeji (při zapnutí neviditelné)
  • Oděrky na zadní straně
  • Oleštěné hrany
  • Škrábance v okolí konektorů

2.3.5 C | Repasovaný | ⭑⭑⭒⭒⭒

Funkční zařízení, u kterého byly zjištěny nedostatky, nesplňující kritéria pro zařazení do kondiční skupiny B | Repasovaný | ⭑⭑⭑⭒⭒. Může se jednat například o nefunkční nebo chybějící port nebo kameru a pod.

MOŽNÉ ZNAKY OPOTŘEBENÍ

Produkty zařazené do kondiční skupiny C | Repasovaný | ⭑⭑⭒⭒⭒ mohou nést některé z níže uvedených znaků opotřebení, které jsou charakteristické pro tuto kondiční skupinu produktů.

NOTEBOOK, CHROMEBOOK, 2-IN-1, MACBOOK

  • Možná degradace soft-touch povrchové vrstvy (mírná lepivost)
  • Viditelné škrábance na displeji
  • Otlaky klávesnice na displeji
  • Matnější místa na displeji
  • Oleštění kláves nebo nečitelnost znaků
  • Oleštění touchpadu
  • Oděrky na víku displeje
  • Nekonzistence barvy na víku displeje
  • Oděrky na šasi
  • Oleštění hran - může zasahovat i dále od kraje
  • Volnější nebo tužší chod pantů
  • Škrábance v okolí konektorů
  • Nefunkční nebo chybějící jeden nebo více portů
  • Nefunkční webkamera
  • Nefunkční audio systém nebo některá jeho část
  • Nefunkční čtečka otisků prstů

DESKTOP, MAC MINI, MAC PRO

  • Možná barevná nekonzistence na povrchu skříně
  • Oděrky na skříni
  • Škrábance v okolí konektorů na předním panelu
  • Škrábance v okolí konektorů na zadním panelu
  • Možné mírné promáčknutí na jednom i více místech na skříni
  • Nefunkční nebo chybějící jeden nebo více portů
  • Nefunkční audio systém nebo některá jeho část

ALL IN ONE, IMAC, MONITOR

  • Viditelné škrábance na displeji
  • Matnější místa na displeji
  • Oděrky na zadní straně displeje
  • Oděrky na stojanu displeje
  • Odřené hrany displeje - mohou zasahovat i dále od kraje
  • Volnější nebo tužší chod pantu mezi displejem a stojanem
  • Škrábance v okolí konektorů
  • Nefunkční nebo chybějící jeden nebo více portů
  • Nefunkční webkamera
  • Nefunkční audio systém nebo některá jeho část

TELEFON, TABLET

  • Viditelné škrábance na displeji
  • Matnější místa na displeji
  • Oděrky na zadní straně
  • Oleštěné hrany
  • Škrábance v okolí konektorů
  • Škrábance na čočkách kamer
  • Nefunkční přední nebo zadní kamera

2.3.6 D | Nerepasovaný | ⭑⭒⭒⭒⭒

Produkty zařazené do této kondiční skupiny představují zařízení, jejichž funkčnost je zcela zaniklá nebo minimálně negarantovaná. Typicky jde o jednotky ve výrazně poškozeném, nekompletním či havarijním stavu, případně o technologicky natolik zastaralé modely, že jejich uvedení do provozuschopného stavu by postrádalo ekonomickou logiku.

Zařízení této kategorie tak představují především technický zdroj použitelných náhradních komponent, které mohou nadále plnit svou funkci v jiných kompatibilních systémech – zejména v kontextu servisní údržby, oprav či repasovacích procesů, kde je zachování technické kontinuity a dílenské kompatibility klíčové.

MOŽNÉ ZNAKY OPOTŘEBENÍ

Produkty zařazené do kondiční skupiny D | Nerepasovaný | ⭑⭒⭒⭒⭒ mohou nést některé z níže uvedených znaků opotřebení, které jsou charakteristické pro tuto kondiční skupinu produktů.

NOTEBOOK, CHROMEBOOK, 2-IN-1, MACBOOK

  • Chybějící displej / nefunkční displej / prasklý displej / rozlitý displej
  • Chybějící nebo poškozená základní deska / nelze zapnout / nelze nabootovat
  • Chybějící disk / vadný disk / chybějící operační paměť
  • Chybějící nebo vadná baterie / nelze nabíjet / extrémně nafouklá baterie
  • Poškozené šasi / deformace / praskliny / vylomené části
  • Chybějící víko / chybějící klávesnice / chybějící trackpad
  • Nefunkční klávesnice / chybějící klávesy / zcela nefunkční touchpad
  • Poškozené panty / chybějící panty / odpojený displej
  • Vytržené nebo nefunkční konektory / vylomené USB / chybějící porty
  • Známky oxidace / silné znečištění / poškození kapalinou
  • Vadné napájecí obvody / přerušené napájení / přehřívání
  • Nepodporovaná architektura / nelze instalovat moderní OS / nízký výkon
  • Chybějící nebo poškozené vnitřní moduly (Wi-Fi / audio / chlazení)
  • Nefunkční ovládací prvky / chybějící zapínací tlačítko / žádná odezva systému
  • Neznámý stav / nelze testovat / zcela nefunkční

DESKTOP, MAC MINI, MAC PRO

  • Chybějící základní deska / vadná základní deska / nefunkční napájení
  • Poškozený nebo chybějící napájecí zdroj / zkrat / nelze spustit
  • Chybějící disk / vadný disk / nelze detekovat disk
  • Chybějící nebo poškozené paměťové moduly / nelze zapnout / POST chyby
  • Poškozená nebo prasklá skříň / chybějící panely / zlomené úchyty
  • Vylomené nebo nefunkční porty (USB / audio / síť)
  • Poškozené nebo chybějící chlazení / extrémní hlučnost / přehřívání
  • Silné znečištění vnitřních komponent / nánosy prachu / oxidace
  • Vadné napájecí větve / poruchy startu / přerušovaný chod
  • Chybějící nebo vadná grafická karta / nefunkční video výstup
  • Poškozené nebo chybějící ovládací prvky / zapínací tlačítko nefunkční
  • Vadná čipová sada / nestabilní chod / zcela nefunkční sestava
  • Nepodporovaná architektura / nemožnost instalace OS / výkonnostní limit
  • Poškozený nebo chybějící interní kabelážní systém / nekompletní vnitřní zapojení
  • Stav nelze ověřit / zařízení bez reakce / nemožné testování

ALL IN ONE, IMAC, MONITOR

  • Chybějící nebo poškozený displej / prasklý panel / rozlitý obraz
  • Nefunkční podsvícení / neaktivní obraz / černá obrazovka
  • Vadný řadič displeje / nefunkční vstupní signál / blikání nebo artefakty
  • Chybějící základní deska / vadná logika / nelze zapnout
  • Chybějící napájecí část / vadný zdroj / přerušené napájení
  • Deformované nebo prasklé tělo zařízení / chybějící kryty
  • Poškozený stojan / ulomený kloub / chybějící uchycení
  • Chybějící vstupní porty / poškozené konektory / vytržené vstupy
  • Silné znečištění / stopy po kapalině / oxidace
  • Poškozený ovládací panel / nefunkční tlačítka / chybějící spínače
  • Vadné reproduktory / chybějící zvukový výstup / bzučení nebo praskání
  • Nefunkční webkamera / odpojené vnitřní moduly / chybějící senzory
  • Nepodporovaná rozlišení / nekompatibilní vstupy / zastaralý standard
  • Poškozené nebo nefunkční interní komponenty / nelze provést diagnostiku
  • Neznámý technický stav / žádná odezva zařízení / úplná nefunkčnost

TELEFON, TABLET

  • Rozbitý nebo chybějící displej / prasklé sklo / vadná dotyková vrstva
  • Nefunkční podsvícení / obraz bez odezvy / černá obrazovka
  • Poškozená základní deska / nelze zapnout / zkrat
  • Vadná nebo chybějící baterie / nelze nabíjet / extrémní přehřívání
  • Chybějící nebo nefunkční tlačítka / zapínací tlačítko bez reakce
  • Poškozený nebo chybějící konektor (USB / Lightning / nabíjení / sluchátka)
  • Zcela nefunkční dotykové ovládání / zpožděná nebo žádná odezva
  • Chybějící nebo vadná kamera / rozmazaný obraz / nelze spustit aplikaci fotoaparátu
  • Poškozené reproduktory / žádný zvuk / bzučení nebo přerušovaný výstup
  • Silně poškozené šasi / praskliny / odštípnuté nebo uvolněné části
  • Poškození kapalinou / známky oxidace / znečištění interních komponent
  • Chybějící vnitřní moduly (Wi-Fi / Bluetooth / GPS / čtečka SIM)
  • Nefunkční senzorika (gyroskop / akcelerometr / proximity)
  • Zastaralý systém / nemožnost aktualizace / chybějící softwarová podpora
  • Stav nelze ověřit / žádná odezva / nereagující zařízení

2.4 Stav baterie, jako je například její životnost, uvedena v procentech, nebo počet uskutečněných nabíjecích cyklů, u použitých zařízení není většinou předem znám. Pokud je tato informace dostupná, uvádíme ji přímo v detailu produktu v sekci KONDICE BATERIE. Bližší informace o zárukách na baterie naleznete v odstavci 6 v sekci 6. Záruka a odpovědnost za vady.

2.5 V detailu každého produktu je k dispozici sekce MOŽNÉ ZNAKY OPOTŘEBENÍ, kde najdete informace o možných znacích opotřebení charakteristických pro celou kondiční skupinu, do které je produkt zařazen. Jedná se o výčet možných znaků opotřebení, což znamená, že produkt může nést pouze některé nebo všechny znaky.

2.6 V detailu každého produktu je dále k dispozici sekce SPECIFICKÉ ZNAKY OPOTŘEBENÍ, kde najdete konkrétní informace o případných vadách, známkách použití nebo chybějících částech. Tyto informace se vztahují pouze ke konkrétnímu kusu zboží a mohou se lišit i u produktů stejného modelu.

Kupující bere na vědomí, že se podrobně seznámil se všemi uvedenými ZNAKY OPOTŘEBENÍ u konkrétního produktu a že tyto znaky nejsou samy o sobě důvodem k reklamaci.

 

3. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY

3.1 Proces vytvoření objednávky je na e-shopu yellowdog.cz rozdělen do několika posloupných kroků:

3.1.1 Zákazník nejprve vloží vybrané produkty do KOŠÍKU, kde následně vyplní nebo, po přihlášení do zákaznického účtu, potvrdí níže uvedené fakturační údaje, pokud si přeje nakupovat jako Podnikatel (B2B).

  • FIRMA / JMÉNO A PŘÍJMENÍ OSVČ
  • IČO
  • DIČ

Pokud nakupuje jako Spotřebitel (B2C) ponechá tyto údaje prázdné!

Zákazník při objednávce výslovně uvádí, zda nakupuje jako Spotřebitel (B2C) nebo jako Podnikatel (B2B). Tato volba ovlivňuje zejména záruční podmínky a právo na odstoupení od smlouvy.

3.1.2 V sekci KOŠÍK zaškrtnutím políčka Souhlasím s obchodními podmínkami vyjadřuje zákazník svůj výslovný souhlas s těmito obchodními podmínkami. Potvrzení souhlasu s obchodními podmínkami je povinné a nelze bez něj objednávku dokončit.

3.1.3 Kliknutím na tlačítko POKLADNA v KOŠÍKU zákazník přejde do sekce jednostránkové pokladny, kde vyplní níže uvedené kontaktní, dodací a platební údaje:

  • kontaktní e-mail
  • způsob doručení
  • dodací adresa
  • metoda dopravy
  • způsob platby
  • fakturační adresa (pokud se liší od dodací)

Zákazník má možnost dobrovolně udělit souhlas se zasíláním novinek a obchodních sdělení na uvedený e-mail. Tento souhlas lze kdykoliv odvolat.

3.1.4 Vytvoření objednávky

Podle zvoleného způsobu platby buď zákazník klikne na Dokončit objednávku a rovnou zaplatí v případě platby platební kartou nebo na Dokončit objednávku s povinností platby v případě platby bankovním převodem. Tímto krokem je objednávka vytvořena a odeslána do systému.

Po úspěšném odeslání objednávky se automaticky vytvoří zákaznický účet, ke kterému se zákazník může kdykoliv přihlásit kliknutím na položku účet v hlavním menu.

3.1.5 Výběr výdejního místa

Pokud si zákazník zvolil jako metodu dopravy Zásilkovna ➝ Výdejní místo nebo DPD ➝ Výdejní místo, tak si v posledním kroku, po vytvoření objednávky, vybere výdejní místo.

3.2 Kupní smlouva je uzavřena:

  • v případě platby kartou okamžikem úspěšného provedení platby
  • v případě bankovního převodu / QR platby odesláním objednávky, kdy následně dojde k vystavení zálohové faktury, přičemž objednávka je dále zpracovánapo připsání platby na účet provozovatele

3.3 Všechny objednávky jsou závazné

Zákazník se zavazuje uvádět pravdivé a úplné kontaktní, dodací a fakturační údaje. V případě, že zákazník uvede nepravdivé nebo neúplné údaje, nese odpovědnost za případné důsledky, včetně nemožnosti doručení zboží nebo vystavení správného daňového dokladu.

Prodávající si rovněž vyhrazuje právo objednávku pozastavit nebo zrušit, pokud jsou uvedené údaje zjevně nesprávné nebo neověřitelné.

 

4. CENY A PLATBA

4.1 Všechny ceny uvedené na e-shopu yellowdog.cz jsou konečné a zahrnují DPH. U produktů, které nejsou ve zvláštním režimu DPH, se zobrazuje také cena bez DPH – pro informaci zejména pro Podnikatele (B2B).

Upozorňujeme, že ne všichni firemní zákazníci jsou plátci DPH; cena bez DPH je proto pouze orientační a nijak nemění celkovou kupní cenu.

Pokud je produkt prodáván ve zvláštním režimu dle § 90 zákona o DPH (např. při prodeji použitého zboží), je tato skutečnost u daného produktu výslovně uvedena a cena bez DPH se nezobrazuje.

4.2 Zákazník může zvolit jeden z následujících způsobů platby:

  • platební kartou online (prostřednictvím zabezpečené platební brány),
  • bankovním převodem / QR platbou na základě zálohové faktury,
  • rychlou platbou přes Apple Pay, Google Pay nebo Shop Pay, pokud je dostupná.

4.3 Všechny platby probíhají předem. U platby kartou musí být transakce úspěšně dokončena, jinak objednávka není přijata. U platby převodem je objednávka zpracována až po přijetí platby na účet prodávajícího.

U Podnikatelů (B2B) se podmínky platby a její připsání řídí výhradně těmito obchodními podmínkami a neřídí se ustanoveními občanského zákoníku o spotřebitelských smlouvách.

4.4 Prodávající nenese odpovědnost za zdržení nebo nedokončení platby způsobené chybou zákazníka nebo poskytovatele platebních služeb.

4.5 Cena za dopravu není součástí ceny zboží a je zobrazena zákazníkovi až po výběru konkrétního způsobu doručení v pokladně. Celková cena včetně dopravy je vždy uvedena před závazným dokončením objednávky.

 

5. DOPRAVA A DODÁNÍ

5.1 Zákazník si v průběhu objednávky vybírá z aktuálně dostupných možností doručení. Nabídka konkrétních dopravců a způsobů dopravy (např. výdejní místo, doručení na adresu) se řídí jejich dostupností a rovněž rozměry a hmotností objednaného zboží. Dostupné možnosti se zobrazují po zadání dodací adresy.

5.2 Cena dopravy závisí na zvoleném způsobu doručení a může se lišit podle hmotnosti, rozměrů nebo typu zboží. Výše dopravného je vždy uvedena v průběhu objednávky před jejím dokončením.

5.3 Odeslání zboží probíhá po přijetí platby. Prodávající si vyhrazuje právo upravit termín odeslání v případě nepředvídaných okolností, přičemž zákazník bude o této skutečnosti neprodleně informován.

5.4 Přibližný termín doručení je uveden u každého produktu a upřesněn při potvrzení objednávky. Tento termín je orientační a může se lišit v závislosti na dopravci nebo lokalitě doručení.

5.5 Osobní odběr aktuálně není možný.

5.6 Zákazník je povinen převzít zásilku v dodaném stavu a včas. Pokud je zásilka viditelně poškozená nebo je podezření na zásah do obsahu, doporučujeme:

  • zásilku nepřebírat (pokud ji přebírá přímo od dopravce)
  • nebo ji převzít a ihned pořídit fotodokumentaci poškození
  • a následně nás neprodleně kontaktovat, nejlépe e-mailem

Pokud je zásilka doručena do výdejního boxu (např. Z-BOX, a další), a zákazník zjistí poškození při vyzvednutí, doporučujeme:

  • zásilku převzít s opatrností a ihned pořídit fotodokumentaci obalu i obsahu
  • bez zbytečného odkladu postupovat podle reklamačního řádu konkrétního provozovatele boxu
  • případně kontaktovat také naši zákaznickou podporu pro součinnost

V případě Zásilkovny lze reklamaci zahájit on-line.

 

6. ZÁRUKA A ODPOVĚDNOST ZA VADY

6.1 Na zboží prodávané prostřednictvím e-shopu yellowdog.cz poskytujeme záruku v délce a rozsahu uvedeném níže, a to v závislosti na kategorii zboží a na tom, zda zákazník vystupuje jako Spotřebitel (B2C) nebo Podnikatel (B2B).

6.2 Přehled lhůt k uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) u Spotřebitele (B2C) a záručních lhůt u Podnikatele (B2B):

Kategorie Stav zboží Spotřebitel (B2C)
(zákonná záruka)
Podnikatel (B2B)
(smluvní záruka)
A Nový 24 měsíců 12 měsíců
A Předváděcí 12 měsíců 12 měsíců
A Repasovaný 12 měsíců 12 měsíců
B Repasovaný 12 měsíců 12 měsíců
C Repasovaný 12 měsíců 1 měsíc
D Nerepasovaný 12 měsíců bez záruky


U použitého zboží se uzavřením kupní smlouvy Kupující s Prodávajícím výslovně dohodli ve smyslu § 2168 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „
Občanský zákoník“) na zkrácení lhůty pro uplatnění práv z vad („zákonná lhůta“ ve smyslu bodu 6.2 těchto obchodních podmínek) na 12 měsíců.

6.3 U zboží kategorie DNerepasovaný není pro Podnikatele (B2B) poskytována žádná záruka. Tato skutečnost je vždy výslovně uvedena v popisu produktu. Zákazník svou objednávkou potvrzuje, že byl s touto skutečností obeznámen.

6.4 U produktů, které mají v detailu uvedeny specifické vady nebo známky opotřebení (viz sekce „MOŽNÉ ZNAKY OPOTŘEBENÍ a SPECIFICKÉ ZNAKY OPOTŘEBENÍ“), se záruka nevztahuje na tyto konkrétní nedostatky, pokud byly zákazníkovi předem známé.

6.5 Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení způsobené užíváním. Za vadu se nepovažuje změna vlastností výrobku, která vznikla v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nebo nedodržení pokynů pro údržbu.

6.6 U zařízení s akumulátorem (baterií) se záruka vztahuje pouze na funkčnost baterie, nikoliv na její kapacitu či výdrž. Výdrž baterie se přirozeně snižuje vlivem používání a není důvodem k reklamaci.

6.7 Práva z vadného plnění a uplatnění reklamace se řídí naším samostatným Reklamačním řádem, který je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek.

 

7. REKLAMAČNÍ PODMÍNKY

7.1 Zákazník má právo uplatnit práva z vad (reklamaci) v případě, že zakoupené zboží vykazuje vadu nebo neodpovídá smluvním podmínkám.

Postup reklamace se liší podle toho, zda zákazník vystupuje jako Spotřebitel (B2C), nebo jako Podnikatel (B2B). Pro spotřebitele platí zvláštní ochrana dle Občanského zákoníku (§ 2161 a násl.).

7.2 Reklamaci lze uplatnit prostřednictvím:

Reklamaci je třeba uplatnit bezprostředně po zjištění závady!

Doporučujeme přiložit:

  • stručný popis vady
  • číslo objednávky
  • fotodokumentaci vadného zboží nebo konkrétní vadné části, pokud má vada viditelný charakter

7.3 Proces vyřízení reklamace se řídí naším Reklamačním řádem, který je veřejně dostupný na webu a je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek.

7.4 Zákazník bude o přijetí a průběhu reklamace informován e-mailem.
Reklamace zákazníků
Spotřebitelů (B2C) – bude vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se kupující a prodávající nedohodnou jinak.

U Podnikatelů (B2B) se reklamace vyřizují ve lhůtě 90 dní ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak.

7.5 V případě oprávněné reklamace má zákazník nárok na:

  • bezplatné odstranění vady
  • výměnu zboží za bezvadné
  • přiměřenou slevu z kupní ceny
  • nebo odstoupení od smlouvy, pokud je vada podstatným porušením smlouvy nebo opakovaně se vyskytující

7.6 Zákazník je povinen při uplatnění reklamace zajistit, aby bylo zboží vráceno včetně veškerého příslušenství, a vhodně zabalené pro přepravu. V případě uznané reklamace hradí náklady na dopravu zpět prodávající.

 

8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

8.1 Pokud zákazník vystupuje jako Spotřebitel (B2C), má v souladu s § 1829 odst. 2 Občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží.

8.2 Právo na odstoupení od smlouvy se nevztahuje na Podnikatele (B2B), tedy osoby, které při nákupu uvedly své IČO. Pro tyto případy se smluvní vztah řídí výhradně těmito obchodními podmínkami a obecnými ustanoveními Občanského zákoníku.

8.3 Pro účely uplatnění práva na odstoupení může zákazník využít náš vzorový formulář, dostupný online nebo na vyžádání.

Odstoupení může být zasláno:

8.4 Zákazník je povinen zboží zaslat zpět nejpozději do 14 dnů od odstoupení.

Zboží musí být vráceno:

  • v původním stavu
  • kompletní (včetně příslušenství)
  • a odpovídajícím způsobem zabalené pro přepravu

8.5 Náklady na vrácení zboží nese zákazník, pokud se s prodávajícím nedohodne jinak.

8.6 Po doručení vráceného zboží prodávající posoudí jeho stav a bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů, vrátí zákazníkovi všechny přijaté platby, včetně nákladů na dodání (v nejlevnější nabízené variantě). Platba bude vrácena stejným způsobem, jakým byla přijata, pokud se obě strany nedohodnou jinak.

8.7 Pokud bylo zboží jakkoli použito, poškozeno nebo nebylo vráceno v plném rozsahu, odpovídá zákazník za snížení hodnoty zboží, a tato částka může být přiměřeně odečtena z vrácené částky.

8.8 V případě, že zboží spadá do výjimky stanovené zákonem (např. zboží podléhající hygienickému režimu po otevření), nebude možné od smlouvy odstoupit. Tato skutečnost bude vždy výslovně uvedena u konkrétního produktu.

8.9 Právo na odstoupení nelze uplatnit ani v případě, že bylo zboží upraveno na přání zákazníka nebo vyrobeno či upraveno individuálně podle jeho specifikací, a to v souladu s § 1837 občanského zákoníku.

8.10 Formulář pro odstoupení od smlouvy
Zákazník může využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který je dostupný online na adrese:

https://yellowdog.cz/pages/odstoupeni-od-smlouvy

8.11 Riziko při vracení zboží
Zákazník odpovídá za řádné zabalení zboží a nese riziko poškození nebo ztráty zboží při jeho odeslání zpět. Pokud zboží nebude prodávajícím obdrženo (nebo než spotřebitel prokáže, že zboží odeslal), nemá zákazník nárok na vrácení kupní ceny.

 

9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

9.1 Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s platnými právními předpisy, zejména Nařízením (EU) 2016/679 (GDPR) („Nařízení GDPR“) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.

9.2 Při uzavření kupní smlouvy a jejím následném plnění dochází ke zpracování osobních údajů zákazníka v rozsahu nezbytném pro uzavření a plnění této smlouvy (zejména jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefon, fakturační a dodací údaje).

Prodávající je správcem těchto osobních údajů. Právním základem pro zpracování osobních údajů je pak čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení GDPR tedy zpracování nezbytné pro plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů.

Osobní údaje jsou zpracovávány po dobu nezbytně nutnou pro plnění smlouvy, a dále po dobu stanovenou právními předpisy (např. zákonem o účetnictví a daňovými předpisy).

Zákazník právo na přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu, výmaz a omezení zpracování.



Rozsah, účel a způsob zpracování osobních údajů je podrobně popsán v dokumentu
Zásady ochrany osobních údajů.

9.3 Při zpracování osobních údajů respektujeme všechna vaše práva, včetně:

9.4 Pokud máte jakékoliv dotazy ke zpracování osobních údajů, můžete nás kontaktovat prostřednictvím e-mailu shop@yellowdog.cz, telefonu (+420) 732 717 275‬ nebo kontaktního formuláře.

 

10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

10.1 Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné ode dne jejich zveřejnění na webových stránkách yellowdog.cz.

10.2 Prodávající si vyhrazuje právo tyto obchodní podmínky kdykoli jednostranně měnit nebo doplňovat. Nová verze podmínek bude vždy zveřejněna na webu a bude se vztahovat na objednávky uskutečněné po jejím zveřejnění.

10.3 Vztahy mezi prodávajícím a zákazníkem se řídí právem České republiky. Veškeré spory budou řešeny příslušnými soudy podle obecně závazných právních předpisů.

10.4 Pokud některé ustanovení těchto obchodních podmínek bude neplatné nebo neúčinné, nemá to vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení. Namísto neplatného ustanovení se použije ustanovení právního předpisu, které je mu významem nejbližší.

10.5 Pro Spotřebitele (B2C) platí, že v případě sporu má právo využít také mimosoudní řešení spotřebitelských sporů prostřednictvím České obchodní inspekce.

V případě, že dojde mezi prodávajícím a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR

Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2

E-mail: adr@coi.cz

Web: https://coi.gov.cz/informace-o-adr/

Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/ 

10.6 Tyto obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. V případě překladu do jiného jazyka je rozhodující české znění.

Poslední aktualizace 14.6. 2025